علی اصغر باقری
تا چندی قبل یک نفر در شهرک صنعتی یزد کارهای بیمه ای را انجام می داد.
به مرور زمان این فعالیت کاهش و به روزهای خاصی تبدیل و در نهایت به پنج روز آخر هر ماه تقلیل یافت تا اینکه به طور کلی آن فرد را از آنجا برداشته و هم اکنون واحدهای تولیدی باید لیست بیمه ای را به واحد یزد در خیابان فرخی با آن شلوغی ببرند.
جدای از این اخیراً فرمهای بیمه ای را تغییر داده و علاوه بر فرم باید اطلاعات لازم را بر اساس یک نرم افزار پیچیده داخل یک سی دی قرار داده و به همراه فرم تحویل دهند.
اگر چه این کار برای واحدهای تولیدی بزرگ که دارای حسابداران خبره اداری هستند مشکل چندانی ایجاد نکند ولی برای واحدهای کوچک که کارگر محدود داشته و آشنایی چندانی با مسائل نرم افزاری ندارند دشواری بزرگی ایجاد کرده چرا که باید ابتدا به کافی نت مراجعه و با پرداخت دو هزار تومان اطلاعات لازم که فراتر از گذشته است را وارد کنند و همین موجب رفت و آمدهایی برای تکمیل می گردد.
با مراجعه به سازمان و با برخورد به کوچکترین نقص باید مجدداً به کافی نت مراجعه و اشکال برطرف شود.
همین مسئله چه بسا باعث می شود کارفرمای واحد تولیدی کوچک چند روز کاری را برای رد نمودن فرم بیمه از دست داده و اعصابش را خرد نماید.
براستی چرا طرحهای جدید بدون ملاحظه همه جوانب کار به مرحله اجرا در می آید و سنگی را بر سنگهای پیش پای تولید می افزایند؟!!
یزدفردا
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
سهشنبه 11,مارس,2025